Interviul prin SMS, o noua metoda de recrutare a candidatilor

Se pare ca vremea interviurilor clasice a apus, in contextul in care apar noi tehnici de recrutare a candidatilor, cum ar fi interviul prin SMS.


Oricat de ciudat ti s-ar parea, acest tip de interviu este din ce in ce mai folosit, dat fiind faptul ca exista multe beneficii, atat pentru angajatori, cat si pentru candidati. De cativa ani, se foloseste si interviul prin telefon, asa ca viitori angajati au inceput sa fie familiarizati cu astfel de concepte.

Conform statisticilor, aplicatiile prin care se trimit mesaje sunt printre cele mai folosite, iar odata cu aparitia telefoanelor inteligente oamenii au inceput sa fie din ce in ce mai captivati de acest mod de a comunica. Spre exemplu, in anul 2015, statisticile aratau ca un roman din doi foloseste un astfel de telefon, asa ca ideea unui interviu prin SMS nu mai pare asa absurda.

 

Beneficiile interviului prin SMS:

Interviul este mai scurt si, uneori, mai eficient. Atunci cand are loc un astfel de interviu, durata acestuia poate fi oricand scurtata, asa ca poate fi un real avantaj pentru ambele parti.

Candidatii nu mai sunt stresati. In cazul unui interviu prin SMS, viitorul angajat este mult mai relaxat si poate raspunde cu usurinta intrebarilor.

Angajatorii pot evalua mai usor raspunsurile candidatului. Astfel, managerii responsabili cu recrutarea vor putea verifica oricand informatiile oferite de candidati.

Usurinta in a stabili un interviu. Fiind o metoda facila de comunicare, interviul prin SMS se poate realiza mult mai usor, in contextul in care sunt mai mari sansele ca atat candidatul cat si managerul sa gaseasa timpul necesar intervievarii.

Dupa cum era de asteptat, acest gen de interviu nu ar trebui sa fie unul decisiv, ci doar o etapa a procesului de recrutare. Interviul fata in fata ramane o componenta importanta in cadrul acestui demers, fiind recomandat ca anagajatorul sa-l cunoasca personal pe viitorul angajat.

 

Insa, interviul prin SMS poate fi o metoda excelenta de inlocuire a celui prin telefon.