Spune "NU" task-urilor suplimentare la job

Chiar daca vrei sa fii un bun angajat si dai dovada deseori de proactivitate, acest fapt nu ar trebui sa arate ca esti dispus mereu sa realizezi sarcini in plus.


Din dorinta de a fi bine privit si de a progresa in cadrul companiei, poate ca uneori ai fost motivat sa stai peste program, incercand sa termini tot felul de lucruri care nu se aflau in fisa postului tau. Este admirabil daca doresti sa oferi o mana de ajutor din cand in cand, dar ce se intampla cand devine ceva obisnuit sa lucrezi peste masura?

Iata cum poti spune NU sarcinilor suplimentare, fara sa risti concedierea:

- nu oferi imediat un raspuns atunci cand cineva te intreaba daca poti sa executi o anumita sarcina. Chiar daca este vorba de un superior, nu inseamna ca trebuie sa accepti orice, oricand. Invata sa te disciplinezi si cu siguranta vei avea numai de castigat. Spune ca doresti sa iti analizezi prioritatile si sa iti verifici calendarul si agenda, pentru a sti daca poti realiza ceva in plus. Mentioneaza, politicos, ca vei oferi a doua zi, un raspuns concludent.

- e bine sa ai anumite limite si sa nu ii lasi pe ceilalti sa profite de tine. Probabil ai observat si tu ca exista oameni care doresc sa scape de munca, asa ca ii roaga pe ceilalti sa le rezolve sarcinile. Refuza-i pe acesti colegi intr-un mod politicos si spune-le ca ai deja destule lucruri de rezolvat.

- un alt mod de a refuza o sarcina intr-o maniera agreabila este oferirea unor alternative. Poti sa ii spui respectivului coleg ca nu ai timp sa preiei tu acele atributii, dar cu siguranta ii poti oferi o lista de resurse pe care le poate valorifica in acest sens. Fii dispus sa ajuti, dar incearca sa pastrezi un echilibru, nu esti responsabil pentru munca altora.

Cu siguranta iti doresti sa avansezi in cariera, dar acest fapt nu ar trebui sa iti acapareze intreaga viata. Trebuie sa pastrezi un echilibru intre timpul liber si serviciu, doar in acest fel te poti bucura de viata. Oamenii de succes sunt mereu ocupati, dar nu sunt sufocati de sarcini care nu sunt aferente jobului lor.

Fii eficient, ramai peste program cand este cazul, dar nu uita ca stresul cronic, poate avea efecte foarte nocive, pe timp indelungat.

 

 

Bucura-te de jobul tau si nu exagera cu munca suplimentara, gaseste echilibrul perfect intre viata profesionala si cea personala.