Un nou JOB si regulile sale

Foarte putini dintre cei care aplica pentru un job, stiu sa isi caute un nou loc de munca si sa isi schimbe strategia, daca nu resusesc. Astfel, pentru a avea success este nevoie in primul rand de schimbarea modului in care este efectuata cautarea, sustin expertii EURES.


Specialistii in resurse umane apreciaza ca este bine sa aveti o adresa profesionala speciala de email pentru cautarea unui loc de munca. Astfel, le puteti indica recrutorilor o imagine profesionala despre voi si, in plus, nu mai trebuie sa va ganditi la felul in care se amesteca mesajele de e-mail personale cu cele profesionale.

De asemenea, expertii mai spun ca este foarte important sa adaptati CV-ul si scrisoarea de intentie la jobul pentru care aplicati si sa nu treceti pe foaie numai generalitati si clisee.

Oferta de munca trebuie studiata cu mare atentie, iar in cadrul CV-ului, este necesar sa fie trecute competentele de baza si experienta profesionala care corespund cerintelor postului. Este recomandat sa va construiti CV-ul in asa fel incat, sa arate ca aveti intr-adevar experienta necesara pentru a putea obtine postul pentru care aplicati.
 
O alta regula de aur a expertilor HR: recititi-va CV-ul inainte de a-l trimite unui potential angajator! Daca in CV sau in scrisoarea de intentie apar greseli gramaticale si de tipar, atunci sansele ca sa fiti chemati la interviu scad dramatic, spre zero. 

Unui recrutor ii ia cam 30 de secunde sa parcurga un CV, iar candidaturile scrise cu greseli gramaticale nu sunt luate in considerare din start.

Nu va grabiti si apelati la un coleg sau prieten, pe care sa il rugati sa va citeasca CV-ul, sa il mai verifice inca o data, inainte de a-l trimite angajatorului. Multi angajatori ar putea crede ca aceasta atitudine superficiala predomina si in comportamentul vostru profesional, in contextul in care acestia gasesc greseli de exprimare in text.
 
Mai trebuie sa luati in calcul faptul ca, in acest moment, Internetul reprezinta o cale de promovare online a CV-ului, in procesul de recrutare, de la publicarea de oferte de munca pana la cautarea de candidati potriviti, pe diferite site-uri.

Multe firme care cauta oameni potriviti pentru joburile lor, utilizeaza Twitter si LinkedIn ca sa publice oferte de munca, asa cum fac, de exemplu, si unii membri nationali ai EURES. De aceea, este foarte important sa va creati un profil LinkedIn profesional cu datele din CV-ul dumneavoastra.

Mai mult, este recomandat sa folositi cuvinte cheie sau “tag”- uri pentru competentele si experienta profesionala, astfel incat recrutorii sa va gaseasca datele si sa va contacteze cu oferte potrivite.
 
Un alt aspect despre care ar trebui sa tineti cont este perfectionarea in tehnica interviului. Mare atentie la modul in care va duceti imbracati la interviu. Trebuie sa va imbracati adecvat pentru un post de business, de exemplu, dar si sa va informati despre angajator, valorile firmei si principalele produse si servicii ale acestuia.

Conteaza mult sa il surprindeti pe recrutor cu datele pe care le cunoasteti despre activitatea firmei angajatoare. Pentru a afla mai multe date despre firma, consultati site-ul companiei si alte surse, de exemplu LinkedIn.

In contextul discutiei, este bine sa ascultati cu atentie intrebarile recrutorului si sa exemplificati in mod concret in ce a constat activitatea voastra profesionala. Pregatiti-va raspunsurile la intrebarile de interviu frecvente si pregatiti cateva intrebari pe care sa i le puneti intervievatorului.

Nu le recitati insa, la interviu, ca pe niste poezii invatate pe de rost!
 
Daca sunteti provocati sa raspundeti la intrebari referitoare la cum reactionati si cum rezolvati o situatie reala, este recomandat sa utilizati formula: situatie-sarcina-actiune-rezultat. Cei mai multi dintre angajatori vor aprecia ca raspunsurile date de voi sunt bine structurate, iar acestea se vor reflecta si in abordarea muncii pe care urmeaza sa o faceti, in cadrul firmei respective.